CFR ar putea pierde 35,5 milioane de euro din finanţări externe, sumă destinată finalizării lucrărilor la linia de cale ferată Bucureşti-Constanţa, deoarece bugetul de stat nu şi-a acoperit partea. Sursa: Sorin Antonescu
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, cea care întreţine şi administrează infrastructura feroviară din România, riscă să piardă 35,5 milioane de euro, bani pentru finalizarea lucrărilor la linia de cale ferată Bucureşti-Constanţa. Lucrările de pe acest tronson ar putea fi oprite, iar călătorii spre litoral ar putea parcurge cu trenul un drum de trei ore, şi anul acesta, în mai bine de cinci ore.
Potrivit oficialilor CFR, motivul ar fi limitarea de către Ministerul Economiei şi Finanţelor a cofinanţării bugetare aferente acestui an pentru proiect şi, implicit, a sumelor accesate din împrumuturi externe.
Banii pentru lucrările amintite provin din împrumuturi contractate de guvern în 2005 pentru reabilitarea sectoarelor Bucureşti Nord-Băneasa şi Feteşti-Constan- ţa. Termenul de finalizare a lucrărilor pe aceste sectoare este sfârşitul acestui an, respectiv, iulie 2009. În momentul de faţă, lucrările s-au realizat în proporţie de 70% .
Fonduri bugetare în locul finanţărilor pierdute
Ioan Pintea, directorul general adjunct al CFR SA, ne-a declarat că a primit asigurări de la Ministerul Economiei şi Finanţelor că, în cazul în care aceşti bani vor fi pierduţi, se vor aloca fonduri de la bugetul de stat pentru finalizarea proiectului. Reabilitarea celor două secţiuni costă în total circa 453,6 milioane euro, din care 165 de milioane de euro sunt asiguraţi printr-un împrumut de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JBIC). Restul, 288 de milioane de euro, reprezintă bani de la buget şi în împrumut suplimentar obţinut de la banca austriacă Dexia Kommunalkredit Bank.
Îm