Pentru a combate tendinţele sinucigaşe, concernele sud-coreene organizează simulări de înmormântare pentru angajaţi. Sursa: Financial Times
Ocompanie din Coreea de Sud oferă cursuri corporative de „moarte fictivă“, ca o măsură de a reduce numărul alarmant de mare al sinuciderilor din această ţară asiatică, cu cea mai mare rată de sinucideri din lume, scrie publicaţia „Financial Times“. Potrivit datelor oficiale, rata sinucide ilor s-a dublat în ultimii cinci ani în Coreea de Sud, ajungând la 24,7 cazuri la fiecare 100.000 de locuitori.
Printre factorii negativi se numără gradul extrem de ridicat al competitivităţii şi presiunea performanţelor financiare. Cursul a fost lansat în 2004, iar până acum a fost urmat de aproape 50.000 de oameni. Printre clienţi se numără corporaţiile sud-coreene Samsung sau Hyunday, dar şi filialele locale ale unor companii internaţionale precum ING sau Allianz, care îşi trimit angajaţii să facă acest curs ca o măsură de „fidelizare“ a angajaţilor stresaţi.
Cine rezistă mai mult
Cursul începe cu un discurs şi o prezentare motivaţională care include şi o numărătoare inversă până la momentul morţii fictive. Participanţii sunt duşi apoi într-o cameră întunecoasă şi aşezaţi la birouri pentru a-şi scrie testamentele la lumina lumânărilor. După ce-şi scriu ultimele dorinţe şi un mesaj pentru cei dragi, participanţii sunt introduşi în „camera morţii“, o încăpere în care sunt aşezate o serie de sicrie deschise şi un altar în faţa căruia trebuie să pozeze pentru o imagine funerară. În acest moment începe „înmormântarea“ propriu-zisă, participanţii culcându-se în sicriele ale căror capace sunt închise şi băute în cuie.
Iar pentru ca senzaţia să fie cât mai veridică, pe sicrie este aruncat pământ, într-o manieră cât mai zgomotoasă. Aşteptarea durează chiar şi 30 de minute, în funcţie de