Producatorul american de bauturi racoritoare si gustari Pepsi Americas a inregistrat, la nivel local, o crestere a vanzarilor de doua cifre in trimestrul al doilea, evolutie care, adaugata celei raportate de Polonia, a adus cea mai importanta contributie la avansul de 1% a volumului de vanzari din Europa Centrala si de Est.
Volumul vanzarilor Pepsi Americas in regiune, totalizand si achizitiile, s-a majorat cu 51,7%, potrivit datelor publicate de companie. Vanzarile nete inregistrate in regiune s-au cifrat la 359 de milioane de dolari, in crestere cu 73%, achizitiile avand o contributie de 50 de puncte procentuale la acest avans.
De asemenea, profitul operational obtinut in zona a atins valoarea de 51,7 milioane dolari, datorita achizitiilor si a influentei pozitive a cursului de schimb valutar.
Pepsi Americas a raportat pentru trimestrul doi un profit net de 90,8 milioane dolari, in crestere fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand s-a situat la valoarea de 78 milioane dolari.
Veniturile au crescut cu 12%, la 1,3 miliarde dolari, achizitiile contribuind cu noua puncte procentuale la volumul de crestere in Europa Centrala si de Est.
Pepsi Americas este cel de-al doilea mare producatori si distribuitor de bauturi PepsiCo, inregistrand in 2007 venituri cu aproape 12% mai mari fata de 2006, pana la valoarea de circa 40 de miliarde de dolari.
Compania a preluat in 2007 grupul Quadrant-Amroq Bottling (QAB), producatorul si distribuitorul bauturilor Pepsi in Romania si Republica Moldova.