IAB Romania si PricewaterhouseCoopers Romania au anuntat lansarea primei editii a studiului privind valoarea pietei de publicitate online, care se va desfasura in urmatoarele trei luni, si care va oferi primele date oficiale privind totalul investitiilor in publicitate pe internet in Romania, respectiv diferentierea acestora la nivel de industrii si formate.
Studiul va utiliza datele aferente anului 2007, precum si informatiile din primele sase luni ale anului 2008.
Anual vor fi publicate doua astfel de studii, dintre care unul va prezenta cifrele pentru primul semestru, iar cel de-al doilea va oferi informatii pentru anul complet. Studiile vor oferi informatii privind valoarea totala a pietei de publicitate online din Romania, sezonalitatea pietei, precum si distributia veniturilor din publicitate pe formatele existente si pe industriile care investesc in publicitate.
Raportul pe 2008 va fi disponibil in primavara anului viitor.
“Acest studiu are doua efecte pozitive importante: introduce indicatori internationali pentru piata de publicitate online din Romania si le ofera membrilor IAB, care vor beneficia de raportul complet, un instrument suplimentar pentru cresterea veniturilor”, a declarat Ovidiu Florea, Managing Partner Media Investment si Presedinte al Asociatiei IAB Romania.
Studiul IAB aduce pietei de publicitate online din Romania un plus de credibilitate si transparenta din punct de vedere al imaginii, considera Vlad Popa, sales and client service manager Internetcorp.
“Studiul are mai multe implicatii. (…) Pana acum estimarile de piata erau foarte largi si lasau mult loc de interpretare. De aici, se vor simplifica mult negocierile, pentru ca estimarea cotei de piata pentru fiecare din jucatori este mult mai usor de realizat. In plus, temporizarea campaniilor si estimarea bugetelor devine mai eficienta, cunoscandu-se cand