Americanii sunt mari amatori de privit la televizor, dar, conform unui studiu recent, mult mai mult usor isi deschid laptop-urile pentru a urmari show-urile televizate preferate.
Mai mult de 20% dintre americani au vizionat show-uri prime time (de audienta maxima) la monitorul computerului in timpul sezonului de primavara, in crestere cu 6% fata de toamna lui 2007, anunta cel mai recent raport al companiei de cercetare Integrated Media Measurement Inc.(IMMI).
“Suntem absoluti uimiti de cat de repede se intampla asta”, a declarat directorul executiv al companiei, Tom Zito.
Pentru prima data, autorul raportului a ”declarat “ca o parte semnificativa din audienta online pentru emisiunile TV prime-time nu este aceeasi cu cea care urmareste televizorul. De exemplu, sezonul trecut in timpul saptamanii in care rula show-ul “Heroes” pe postul NBC, in jur de 10% dintre oameni au urmarit in special episodul de la monitorul computerului, a declarat Zito.
Dintre oamenii care au inlocuit TV-ul cu Internetul, 50% vizioneaza show-urile TV doar atunci cand au timp. Cealalta jumatate foloseste computerele pentru a vedea show-uri pe care le-a ratat sau pentru a revedea anumite episoade. Studiul privitor la consumul de televiziune, Internet si telefonie mobila a fost facut pe un esantion de 3000 de persoane din sase orase americane (Los Angeles, New York, Chicago, Miami, Houston si Denver) in timpul unei luni din sezonul de primavara.
Schimbarea vizonarii programelor TV de pe televizor pe computer este valabila mai ales in randul femeilor ocupate. Cea mai mare parte a celor care urmaresc televiziunea online este formata din albi, bine educati, bogati si femei de cariera cu varste intre 25 si 44 de ani, mai releva studiul.
Intalnirea TV, in care intreaga familie se aduna in fata televizorului pentru a urmari emisiunile televizate, este de mult in d