Serviciile unui „personal shopper“ vă pot scuti de alegeri vestimentare neinspirate, dar şi de orele petrecute inutil în magazine.
O meserie destul de nouă în România este cea de personal shopper sau consilier de imagine, care face alegerile vestimentare pentru un client. Persoana care beneficiază de serviciul unui specialist nu trebuie să mai petreacă ore întregi prin magazine, pentru că, de cele mai multe ori, hainele sunt aduse direct acasă. În plus, riscul unor gafe vestimentare este exclus. „Oamenii îşi doresc un stil personal şi merg în direcţia asta ghidaţi“, este de părere personal shopperul Ramona Voicu. Pe de altă parte, la astfel de servicii se poate apela şi ocazional, pentru evenimente speciale. „Ajungi la un anumit standard de viaţă, destul de ridicat. Ideea nu e rea. Decât să arunci bani pe garderobă inutil, mai bine apelezi la un specialist. Este la limita snobismului, dar e practic“, mărturiseşte criticul de modă Alin Gălăţescu.
Clienţi din clasa business
Persoana care apelează la un consilier de imagine are 30-40 de ani, deţine o funcţie de conducere într-o firmă sau este soţia unui bărbat bogat. Ramona Voicu spune că are clienţi din clasa business, persoane interesate de imagine, care au nevoie de acest serviciu, care nu este extravagant, ci unul absolut necesar: „Nu am clienţi preocupaţi de cum arată la cafenea. Nu-mi doresc. Oamenii cu care lucrez sunt activi, împachetează repede pentru un zbor la Londra, de exemplu. Una dintre cliente lucrează în piaţa imobiliară, şi pentru ea e importantă imaginea atunci când se întâlneşte cu clienţii, am persoane din media, care ştiu că există un mesaj vizual. Sunt oameni din showbiz, conştienţi că există un fel de uniformă şi nu vor să fie la fel“, spune specialista.
Bază de date: fotografierea garderobei
Într-o primă fază, personal shopperul mer