Începând de astăzi, pe site-ul ANAF funcţionează o aplicaţie on-line prin care contribuabilii pot afla imediat ce creanţe fiscale au. Sursa: Andrei Ciocârlan
Firmele din România vor putea verifica, începând de astăzi, pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), în orice moment, dacă au datorii sau nu la bugetul de stat. Pentru asta, ele trebuie să intre pe site-ul Ministerului Finan- ţelor, să acceseze portalul ANAF, după care să utilizeze aplicaţia on-line ce le permite să acceseze informaţiile privind creanţele fiscale pe care le au, potrivit reprezentanţilor Fiscului.
Pentru a fi siguri că nimeni altcineva nu mai poate avea acces la aceste informaţii confidenţiale, ele pot fi vizualizate doar după ce reprezentantul firmei introduce câteva elemente prezente pe ultimul ordin de plată. Este vorba despre codul de identificare fiscală, numărul documentului prin care s-a efectuat plata, data plăţii şi suma care a fost achitată. Din momentul în care contribuabilul s-a identificat, reprezentanţii ANAF consideră, în mod automat, că acesta a luat cunoştinţă de situaţia sa.
Până în prezent, Fiscul trimitea companiilor aceste notificări pe suport de hârtie, până la următorul termen de plată.
Valoare de document
După ce vizualizează informaţiile, contabilul firmei le poate scoate la imprimantă. Acest document printat va fi folosit de companii „în vederea corelării evidenţei fiscale cu evidenţa contabilă“. Adică, va servi drept document în toată regula în cazul unui control al Gărzii Financiare. În plus, cu informaţiile imprimate pe o foaie de hârtie, firma poate depune contestaţie la Fisc, în cazul în care consideră că informaţiile afişate nu sunt corecte. Este posibil însă ca anumite instituţii ale statului să solicite şi o ştampilă pe acest document pentru a-l considera valabil.