Şoferii („conservarii“) şi motocicliştii („donatorii de organe“) se acuză reciproc de nerespectarea regulilor în trafic. Numărul evenimentelor rutiere creşte de la an la an. Sursa: Reuters
Motociclişti fără oase rupte sau fără prieteni morţi se găsesc la fel de rar precum floarea de colţ. De cele mai multe ori, motocicliştii mor în accidente pentru că nu sunt observaţi, fie din cauza lor, fie din cauza celorlalţ i participanţi la trafic. Aşa porneşte disputa dintre şoferi („conservari“) şi motociclişti („donatori de organe“).
Primii acuză categoria celor pe două roţi de teribilism şi inconştienţă. La rândul lor, motocicliş tii îi învinuiesc de nesimţire şi lipsă de atenţie pe adepţii ma- şinilor. Statisticile nu descurcă situaţia.
În primele şapte luni ale lui 2008, în toată ţara s-au produs 1.829 de accidente în care au fost implicate „motoare“, soldate cu 102 de morţi şi 2.009 de răniţi. O împărţire simplă arată că, zilnic, au fost răniţi în accidente 9 motociclişti. Tot statistica arată că de peste 46% dintre evenimente se fac vinovaţi motocicliştii.
Discuţii aprinse pe internet
Un grup de motociclişti cu initiaţivă a postat pe YouTube un clip intitulat „Însă tu nu m-ai văzut“. Actorii, motociclişti care au pierdut, în accidente, semeni de-ai lor, privesc în camera de filmat şi aruncă vina asupra conducă torilor auto care ignoră motoarele în trafic. Câteva replici: „Team auzit vorbind despre cât de gă- lăgioase sunt motocicletele noastre, dar tu nu m-ai auzit şi nu mai văzut când ai schimbat CD-ul în maşină şi ai intrat pe banda mea, în mine“ sau „Eu am murit în ziua în care tu nu m-ai văzut“.
Protestele automobiliştilor (postate drept comentarii la clipul difuzat) înclină balanţa spre echilibru: „Dar eu l-am văzut pe ăla care a pornit pe roata din spate de la stop şi până a schimbat a