Pe motiv că lumea e în vacanţă, iar şoferii se îmbolnăvesc subit în august, RATB reduce parcul auto cu 25%, pregătindu-şi maşinile pentru iarnă. Sursa: Vlad Stănescu
V-aţi întrebat vreodată de ce în mijlocul verii, când îţi doreşti să stai cât mai puţin în soarele arzător al străzii, autobuzul parcă vine mai greu? Nu e o senzaţie indusă de căldură, e cronometrat pe ceas: un autobuz poate să întârzie şi o oră. Cine e de vină? Cel dintâi dintre bucureşteni, primarul Sorin Oprescu, dă vina pe concediul medical al angajaţilor RATB. Instituţia scuză durerile de şale ale şoferilor prin stresul provocat de transportul zilnic al miilor de călători. Soluţia: răbdare şi calm.
„Nervoşii“ care ne conduc
„Sunt unii inteligenţi care păstrează maşini pentru 3005! 200 de maşini stau în parcare. Constat că 280 de inşi sunt în concediu medical. Lumea aşateaptă maşina în staţie să vină 10-15 minute şi vine în 45, o oră. Aşa ceva nu se poate“, descoperea primarul Oprescu, acum două săptămâni, amenin- ţând că va avea o discuţie pe această temă cu directorul RATB.
Purtătorul de cuvânt al regiei, Mihai Vlădărău, susţine însă că „situaţia concediilor medicale şi de odihnă nu influenţează asigurarea capacităţii la nivelul cererii de transport. Dispunem de resurse materiale şi umane suficiente pentru asigurarea cererii de transport, utilizarea acestora se face raţional“, contrazice Vlădărău impresiile din stradă.
Totuşi, subit, în cea mai dorită lună de concedii - august -, 7% dintre conducătorii auto ai regiei se caută de sănătate şi şi-au luat concediu medical. Alţi 13% sunt, conform planificărilor, în concediu legal de odihnă. „Concediile medicale, înregistrate la categoria conducători de vehicule, sunt cauzate de condiţiile dificile de muncă ale acestora. Fiecare dintre aceşti salariaţi transportând zilnic mii de călători, c