Compania Subaru Motors Trading blochează de mai bine de un an achiziţia de către Inspectoratul General al Poliţiei a 300 de autospeciale 4x4, destinate poliţiei rurale.
Motivul: ofertantul, societatea Ager Leasing IFN (aceeaşi care, în 2006, a livrat Internelor 6.000 de autospeciale Dacia Logan), nu ar fi autorizat să vândă produse Subaru.
De altfel, la începutul lunii trecute, compania a atacat în instanţă procedura de achiziţie a autospecialelor, dezbaterile în acest proces urmând să aibă loc peste două săptămâni.
Distribuitori-fantomă şi informaţii false
Concret, în documentele care au ajuns pe masa magistraţilor, reprezentanţii Subaru Motors susţin că Ager Leasing ar fi depus, pentru participarea la licitaţie, acte ce arată că ar avea autorizaţie emisă de dealerul Pro Motor, firmă care, în ciuda celor arătate în documente, nu face parte dintre dealerii Subaru.
„Probele administrate relevă realitatea că Pro Motor nu este dealer Subaru, autorizat de producător, ci acţionează în calitate de intermediar, neputând emite în persoană proprie autorizarea cerută. Din probele depuse se confirmă că dealerul autorizat care ar putea emite o astfel de autorizaţie nu este Pro Motor, ci dealerul german Allrad - Automobile GmbH şi, eventual, Subaru Deutschland GmbH. Numai aceste entităţi ar fi avut îndrituirea să emită autorizarea, direct către ofertantul Ager Leasing, pentru ca această autorizare să fie conformă cerinţelor documentaţiei de atribuire, fapt care nu s-a realizat“, arată oficialii Subaru Trading. Mai mult, susţin aceştia, Ager Leasing nu ar fi respectat nici cerinţele caietului de sarcini, întrucât niciuna dintre cele cinci unităţi de service pentru autospeciale, indicate în ofertă, nu este agreată de Subaru şi au fost şi ele acţionate în instanţă.
Drept urmare, pe motiv că Ager Leasing nu