Petrecerea timpului liber la mall a devenit un adevărat mod de viaţă în Filipine, deşi circa 40% din populaţie trăieşte cu mai puţin de doi dolari pe zi, iar nivelul inflaţiei a ajuns la 12,2% luna trecută, relatează Reuters. Sursa: Reuters
Statul din Asia de Sud-Est, care are 90 de milioane de locuitori, se poate lăuda cu trei dintre cele mai mari zece centre comerciale din lume, două aflându-se chiar în capitala filipineză, Manila. Opt filipinezi din zece merg la mall, iar aproximativ 36 de milioane o fac o dată sau de două ori pe lună, potrivit Nilesen Media Research.
„Oamenii vin la mall doar pentru a rămâne în pas cu moda. Viaţa este grea acum şi de aceea nu prea venim aici să facem cumpă rături“, mărturiseşte Chris Balberona, un şofer de bancă aflat lângă patinoarul amenajat în interiorul megamallului din Manila.
Într-o ţară tropicală precum Filipinele, aerul condiţionat îi atrage ca un magnet pe oameni în centrele comerciale, unde, dincolo de activităţile obişnuite, îşi plătesc facturile şi chiar asistă la slujbe religioase. Mai există însă şi un alt motiv pentru care mulţi locuitori ai capitalei filipineze preferă mallurile: lipsa parcurilor publice şi nivelul ridicat al poluării fac ca adulţii să aibă posibilităţi limitate de petrecere a timpului liber împreună cu copiii.
„Dacă ai copii mici mergi la mall, fireşte. Vrei ca ei să fie fericiţi pentru că abia apuci să-i vezi în zilele lucrătoare“, spune Cita Foronda, o femeie din clasa mijlocie care îşi aduce copiii la mall o dată pe săptămână.