„Evenimentul zilei“ a vizitat staţiile magistralei Nicolae Grigorescu - Linia de Centură, care va fi gata după 1 noiembrie. Sursa: Cosmin Marinescu
Atenţie, se deschid uşile la noua linie de metrou, care porneşte din staţia Nicolae Grigorescu 2, şi se închid în ultima staţie, Linia de Centură, înainte de intrarea pe autostrada care duce la mare. În total, patru staţii noi, vesel colorate, unele cu finisaje terminate, altele puţin mai „cenuşărese“. Până la 1 noiembrie, însă, reprezentanţii Metrorex promit că toate vor fi gata. Iar după ce vor fi efectuate şi probele tehnologice, staţiile vor fi pregătite să-şi primească cei dintâi călători. Bucureştenii le-au aşteptat timp de 19 ani, iar autorităţile au cheltuit, în tot acest timp, 145 de milioane de euro.
La pescuit, în subteran
Cei 4,75 de kilometri - cât ţine noua linie de metrou, care trece, începând cu staţia Nicolae Grigorescu 2, prin 1 Decembrie, Policolor şi se opreşte la Linia de Centură - au fost săpaţi încă din 1989. Atunci, lucrările au fost abandonate din lipsă de fonduri, iar tunelul a fost pus la conservare. Adică umplut cu apă. De atunci, prin subteran au circulat doar poveşti despre oameni care dădeau la peşte prin gurile de aerisire şi depre scafandri care se antrenau în această zonă. Toate se sfârşesc cu ultima poveste, din 2001, când apa a fost scoasă pentru a se începe lucrările, iar câţiva speologi au condamnat acţiunea care distrugea mediul moluştelor formate în timp.
Constructorii care lucrează acum la finisarea celor patru staţii nou-nouţe spun că sunt poveşti mai mult sau mai puţin adevărate şi-şi amintesc doar că gaura umplută cu apă era mai degrabă o ghenă, unde fiecare îşi arunca un frigider vechi sau alte lucruri nefolositoare.
După aproape 20 de ani, tronsonul este aproape de finalizare. Linia trebuia inaugurată anul trecut,