Chiar dacă autorităţile au promis că, de la 1 septembrie, autobuzele regiei vor circula din nou în Ilfov, în continuare tot firmele private fac legea. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Circulaţia autobuzelor RATB pe traseele preorăşeneşti din judeţul Ilfov nu a fost reluată la 1 septembrie, aşa cum promiteau, în urmă cu două luni, premierul Călin Popescu-Tăriceanu şi edilul Capitalei, Sorin Oprescu. Transportul e asigurat, în continuare, de firme private care blochează, prin contestaţii, organizarea unei noi licitaţii.
Autobuzele RATB de pe cele 50 de trasee au fost retrase pe 1 iulie, din cauză că nu mai exista cadrul legal în baza căruia puteau funcţiona. „Ordonanţa 6 din 2006 permitea RATB-ului să funcţioneze şi în judeţul Ilfov. Atunci s-a încheiat un protocol între Consiliul General Bucureşti şi Consiliul Judeţean Ilfov. Un an mai târziu, în 2007, Legea 92 a brogat această ordonanţă“, explică Mihai Vlădărău, purtătorul de cuvânt al regiei.
Victime: 750.000 de călători
Cu toate acestea, autobuzele RATB au continuat să circule în judeţ, printr-o înţelegere de „bun-simţ“ până la 1 iulie, când transportul a fost preluat de firme private, câştigătoare ale licitaţiei organizate de Ministerul Transporturilor. O săptămână mai târziu, după o întrevedere cu primarul Sorin Oprescu, premierul Călin Popescu-Tăriceanu, nemulţumit de calitatea „microbuzelor improvizate“, anunţa că maşinile Regiei Autonome vor relua circulaţia în Ilfov, de la 1 septembrie. Imediat, primarul Oprescu s-a întâlnit cu preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Cristache Rădulescu, şi a anunţat intenţia regiei de a participa la licitaţia anunţată pentru luna august. Lucrurile însă se opresc aici.
„Licitaţia a fost suspendată de Consiliul Judeţean din cauza contestaţiilor în instanţă, făcute de operatorii economici“, a declarat Daniel Livezeanu, d