- Cresterile alerte din ultimii doi ani nu s-au regasit si in consumul de materiale de constructii din 2008.
Cresterea in volum a vanzarilor de materiale de constructii in zona Clujului a fost mai mica in acest an, decat in 2007 si 2006. Potrivit specialistilor din domeniu acest lucru nu este unul ingrijorator, pentru ca marcheaza de fapt o normalizare a unei piete puternic speculative.
"O crestere de numai 20% pe an cred ca este una sanatoasa, care arata ca piata constructiilor se consolideaza si raman doar firmele serioase" a declarat directorul filialei Cluj a retailerului Arabesque, Florin Valciu, care a spus ca, atat timp cat un teren la Cluj costa cat unul la Paris, este firesc ca ritmul de achizitii imobiliare sa isi reduca din viteza. Acesta a precizat ca volumul de vanzari inregistrat in magazinul Arabesque din Cluj, care acopera teritorial si judetele Alba, Bistrita-Nasaud si Salaj s-a situat pe locul doi, dupa cel din Bucuresti, cu toata tendinta pe care o percep managerii, de temperare a cresterii. "In judetele desprinse in acest an din aria de distributie a magazinului nostru din Cluj s-au inregistrat cresteri procentuale mult mai mari decat la Cluj, fapt explicat prin venirea masiva a romanilor din strainatate, care s-au apucat de constructii" a spus Valciu.
Reprezentantul companiei finlandeze Ruukki, Alin Radu a afirmat ca, in ultimii doi ani a crescut foarte mult interesul constructorilor pentru solutiile de acoperisuri metalice, panouri-sandwich, sau de confectii metalice. "Cresterea noastra anuala a fost intre 60 si 80% in ultimii doi ani, iar pe viitor estimam ca tendinta se va pastra". Motiv pentru finlandezi sa investeasca intr-o fabrica de productie, in Romania, care va fi inaugurata in aceasta toamna si de la care se asteapta sa ridice vanzarile din Romania la circa 10% din ponderea totala a grupului. Compania