Meg Ryan, Annette Bening, Eva Mendes, Debra Messing, Jada Pinkett Smith, Bette Midler, Candice Bergen sunt „The Women“, adică femeile.
Pe ecranele româneşti, filmul intră cu titlul mirositor de „Intrigi parfumate“. Filmul este regizat, nici nu se putea altfel, tot de o femeie - Diane English -, a cărei experienţă anterioară este de scenarist şi producător în lumea televiziunii.
„The Women“ este un remake al unei poveşti cinematografice derulate acum aproape 70 de ani sub direcţia lui George Cukor, în care întreaga distribuţie (peste 130 de roluri) era compusă numai din femei. Ceea ce a fost pus pe ecran în anul 2008 este o variantă actualizată a poveştii din 1939, în care eroinele făceau parte din strălucitoarea înaltă societate din Manhattan. English a rescris povestea pentru a o încadra credibil în vremurile noastre. Pe scurt, a reformulat mediul social, fiindcă accepţiunea de azi a lui „strălucitor“ e legată, se pare, de lumea modei şi a revistelor glossy. În plus, cum astăzi, în comparaţie cu 1939, suntem în postrevoluţie sexuală, postmişcare de emancipare a femeii şi în plină epocă politically correct, într-o totală frenezie de afirmare a diferenţei, una dintre protagoniste - Alex Fisher (Pinkett Smith) - este lesbiană.
Mary Haines (Ryan) este designer de modă şi locuieşte împreună cu soţul său putred de bogat şi fiica sa de 11 ani într-o minunată reşedinţă din afara New Yorkului. Când Mary află că basmul său marital este tulburat de Crystal Allen (Mendes), „incidentul“ devine focusul discuţiilor, bârfelor şi ironiilor în cercul ei de prietene.
Comedie cu pretenţii de ascuţime intelectuală şi sondare psihologică rafinată, filmul nu reuşeşte însă să se desprindă de stereotipuri pe care le perpetuează cu un succes înfricoşător. Ca atare, e posibil ca singurul merit al filmului să fie evacuarea aproape completă a