Renault a lansat în România primul său Sport Utility Vehicle, un model cu muşchi lucraţi la Tokio şi haine croite la Paris. Sursa: Freelancer
Toţi producătorii francezi au din această lună câte un SUV în oferta pentru România. După Peugeot şi Citroën, a venit rândul Renault să tenteze publicul cu primul Sport Utility Vehicle din istoria companiei.
Ca şi în cazul celorlalte două, Koleos - acesta fiind numele noului venit - este rezultatul conlucrării cu un specialist japonez în 4x4. Spre deosebire de grupul PSA, care a trebuit să apeleze la un colaborator extern - Mitsubishi - Renault a lucrat cu partenerul de alianţă Nissan.
Koleos este dezvoltat pe platforma tehnică a modelului Nissan X-Trail, un foarte bun punct de plecare, având în vedere abilităţile on şi off-road ale produsului japonez.
Dacă absenţa unui SUV din ofertă nu e tocmai o dovadă de înţelepciune, dată fiind creşterea de 100% a segmentului în Europa pe ultimii şase ani, oferirea unei variante mai ieftine, cu tracţiune pe o singură punte (cea din faţă în acest caz), e o decizie mai mult decât firească, ţinând seama că aproximativ 90% din clienţii de SUV nu îşi „murdăresc“ maşinile în afara drumurilor asfaltate.
Două motoare, trei echipări
Koleos poate fi, aşadar, achiziţionat fie cu tracţiune integrală (pentru cei care ţin la incursiunile off-road, dar şi la un plus de siguranţă), fie cu tracţiune faţă (pentru cei care ţintesc un preţ de achiziţie sensibil mai mic - aproximativ 4.000 de euro inclusiv TVA). Cel mai ieftin Koleos (2.5 - 171 CP, 2x4) costă 21.000 de euro cu TVA inclusă.
Noul model vine cu două motoare, două transmisii şi trei echipări. Se poate alege între un propulsor pe benzină - cel menţionat anterior - şi unul turbodiesel de 2.0 litri (cu 150 CP sau 175 CP). Standard e oferită o cutie de viteze m