30 de milioane de euro intenţionează să investerască Registrul Auto Român pentru construirea unei piste de cercetare şi omologare pentru vehicule. Aceasta va fi singura din Centrul şi Estul Europei, a declarat, luni, pentru Agerpres, preşedintele Registrului, Ovidiu Crăpătureanu.
30 de milioane de euro intenţionează să investerască Registrul Auto Român pentru construirea unei piste de cercetare şi omologare pentru vehicule. Aceasta va fi singura din Centrul şi Estul Europei, a declarat, luni, pentru Agerpres, preşedintele Registrului, Ovidiu Crăpătureanu.
PROIECT. ”Intenţia noastră este de a construi o astfel de pistă de omologare a vehiculelor, într-o locaţie în afara Bucureştiului. Ar fi o investiţie unică în Europa Centrală şi de Est pentru că din ce ştiu astfel de piste se găsesc în Germania şi Italia”, a precizat Crăpătureanu. Acesta a precizat că RAR este în ultima fază de achiziţie a terenului, iar finanţarea se va face fie din surse proprii, fie prin parteneriat cu alte autorităţi similare din străinătate. Pista va avea circa trei kilometri şi o configuraţie specială pentru a fi testate modele ce urmează să fie omologate. ”Consiliul de Administraţie a aprobat investiţia şi în funcţie de formula de finanţare aleasă vom face proiectarea astfel încît, în circa trei ani, să avem această pistă”, a explicat Crăpătureanu. RAR are nevoie de o pistă de încercări proprie, deoarece Registrul a încheiat colaborarea cu Renault, testele pentru omologare fiind făcute pînă în prezent la pista de la Boteni a grupului francez. RAR încearcă, de asemenea, să achiziţioneze teren în imediata apropiere a Bucureştiului pentru construirea unor noi puncte de lucru, din cauza faptului că centrele din Calea Griviţei şi Voluntari sînt aglomerate. Timpul mediu de aşteptare pentru verificarea nivelului emisiilor de dioxid de carbon ajunge în prezent şi la 50 de zi