Volumul brut de publicitate pentru mărcile de cafea a scăzut cu 15%, în primele opt luni ale anului, din cauza creşterii preţurilor la televiziuni Bugetele de promovare pentru cafeaua
Volumul brut de publicitate pentru mărcile de cafea a scăzut cu 15%, în primele opt luni ale anului, din cauza creşterii preţurilor la televiziuni
Bugetele de promovare pentru cafeaua tradiţională au scăzut cu 21%. În schimb, promovarea mărcilor de cafea instant s-a majorat cu 11% faţă de anul trecut.
Două evenimente au marcat piaţa cafelei în acest an: producătorul Elite România a devenit Strauss România (februarie) şi lansarea mărcii Doncafe (august), aparţinând aceleiaşi firme. Doncafe a luat locul mărcilor Elita şi Selected, aflate în portofoliul fostului Elite România.
În acest context, sezonul toamnă - iarnă se anunţă foarte agitat, datorită campaniei de lansare Doncafe. Strauss România a anunţat că investeşte 15 milioane de euro pentru impunerea acestei mărci pe piaţă. Apariţia acestui jucător şi reacţiile concurenţei vor conduce inevitabil la creşterea investiţiilor publicitare până la sfârşitul anului.
În primele opt luni, însă, "apele" au fost liniştite, bugetele de publicitate pentru cafea situându-se sub "cotele" din aceeaşi perioadă a anului trecut. Volumul brut de reclame consumat pe tv, presă şi radio s-a ridicat la 71,2 milioane de euro în perioada ianuarie - august (calculat pe baza tarifelor-listă de publicitate), conform studiilor Alfa Cont.
Valoarea este cu 15% mai mică decât cea înregistrată în primele opt luni ale anului 2007. (Au fost monitorizate toate tipurile de cafea tradiţională şi cafea instant.) De asemenea, numărul de reclame difuzate pe tv, presă şi radio a cunoscut o scădere de 14,4%, ajungând la 45.241.
Bugetele au rămas la acelaşi nivel
Explicaţia acestui "recul" constă în creşterea din acest an a