Retailerul alimentar cu politica de discount Profi va incepe in acest an rebrandingul retelei Albinuta din Capitala, preluata anul trecut de la compania lituaniana Maxima LT pentru 7,5 mil. euro.
Cele noua magazine Albinuta vor fi redenumite Profi, investitiile in rebranding fiind estimate de Caius Crisan, directorul general al Profi Rom Food, la 1-2 milioane de euro. El a mai precizat ca proiectul se va intinde pe o perioada de 6-7 luni.
In acelasi timp, retailerul planifica extinderea pe piata din Capitala, unde in acest an a investit aproximativ o jumatate de milion de euro in deschiderea primului magazin Profi, cu o suprafata de vanzare de 700 de metri patrati. Crisan a mai precizat ca reteaua vizeaza extinderea in Bucuresti cu acelasi format de magazin, suprafata de vanzare fiind in jurul a 600-700 de metri patrati. Anul trecut, Profi Rom Food, operatorul retelei Profi, a realizat o cifra de afaceri de 65,5 mil. euro, in crestere cu 47% fata de valoarea din 2006, potrivit datelor raportate de companie la Ministerul de Finante. In 2007, operatorul a raportat o pierdere financiara de 1,4 mil. euro, dupa ce in anul anterior trecuse pe profit.
Cumulat, vanzarile Profi si Albinuta realizate in 2007 au fost de 91,5 mil. euro. Afacerile retailerului in Romania ar putea trece de 120 de milioane de euro in primul an dupa integrarea retelei Albinuta, potrivit estimarilor reprezentantilor companiei care indica un avans de 30-35% al vanzarilor in 2008 fata de 2007. Reteaua va ajunge la finele acestui an la 51-53 de unitati, dintre care 9 magazine Albinuta. De la inceputul anului si pana in prezent, Profi s-a extins cu sase unitati, iar planurile pentru acest an vizeaza inca cel putin o locatie noua.
Extinderea din acest an a retailerului cu discount a vizat in principal orasele cu 15-20.000 de locuitori, insa Crisan spune ca si orasele mai mi