La 1 octombrie 1908 a început comercializarea primului automobil de serie, Model T. Gândită de celebrul Henry Ford, maşina costa 825 de dolari. Acum 100 de ani, pe porţile fabricii Piquette, din Detroit, ieşea modelul care a revoluţionat istoria automobilismului. Maşina, opera "omului care a pus America pe roate", Henry Ford, avea un motor de 2.9 litri, 20 de cai putere şi 4 cilindri în linie. Sursa: dyna.co.zaSursa: media.ford.comSursa: imagecows.comSursa: adclassix.comSursa: bsu.edu
1 /.
"Voi construi o maşină pentru mase. Va fi construită din cele mai bune materiale, de cei mai buni angajaţi, după cel mai simplu design pe care îl poate gândi ingineria modernă. Va avea un preţ mic, pentru ca orice om cu un salariu bun să îşi poată permite una şi să se bucure împreună cu familia de orele de plăcere în măreţele peisaje date de Dumnezeu", spunea Ford înainte de a construi Model T.
De ce T?
În 1903, anul în care Henry Ford a fondat Ford Motor Company, a apărut Model A. Apoi, până în 1908, au fost produse alte prototipuri, corespunzătoare literelor de la B la S.
În 1927, după succesul răsunător al lui Model T, Ford numea următorul automobil Model A, justificând că a produs un automobil mult mai performant decât seria veche. A profitat de confuzie unul dintre competitorii lui Ford, Chrysler, care a numit prima sa maşină "Plymouth Model U".
Secretul succesului
Henry Ford a avut strălucita idee de a aşeza cilindrii în acelaşi bloc, un detaliu care avea să revoluţioneze lumea automobilelor. Model T avea gigantul motor de 2.9 litri în faţă, consuma între 11 şi 19 litri la 100 de kilometri şi putea funcţiona şi cu gazolină sau etanol.
Ca să înţelegeţi perfect proporţiile succesului, este important să ştiţi un singur amănunt: în 1918, o jumătate din maşinile americane erau Ford Model