Trei reprezentaţii cu o versiune Nona Ciobanu după piesa „Furtuna” de Shakespeare, într-o distribuţie care are de ce să uimească.Regizoarea Nona Ciobanu, mai prezentă în lume decât în România, ne-a invitat la un spectacol desfăşurat pe scena de la Palatul Cotroceni. În spectacolul Nonei Ciobanu, magul Prospero este un om obosit: a renunţat la izbăvirea lumii, mai are de pus la punct câteva destine lăsate în supensie în trecut.
Dar magia e încă puternică şi nu s-a lăsat cotropită de urâţenia cotidianului: Alexandru Repan, Prospero, îşi povesteşte viaţa, iluziile, dezamăgirile, din meditaţie se nasc sentimentele, furiile bine stăpânite, proiectele imediate.
Actorul evoluează cu supleţe pe linia care desparte povestirea distanţei de trăirea intensă a clipei, prestanţa lui impune în orice condiţii, el îşi foloseşte la maximum puterea de a înnobila cuvintele prin gând. O prezenţă scenică dominatoare, fără a fi agresivă, din ce în ce mai rar întâlnită pe scenele româneşti.
Pe insula unde a fost gonit, el şi-a construit spaţiul de reflecţie complet, mobilat de bine şi de rău în egală măsură. În spectacol, corpurile omeneşti se întrupează din lumină, din felul cum lumina decupează spaţiile întunericului, şi efectul asupra spectatorilor este extraordinar: de aici încolo, tot ce se întâmplă e plauzibil şi fermecător. Şi se întâmplă următoarele: furtuna provocată de mag îl aduce pe insula lui pe fiul prigonitorului său.
Prospero îi explică fiicei sale Miranda trecutul comun. Cu ajutorul lui Ariel şi al lui Caliban, duhuri ale binelui şi ale răului cuprinse în aceeaşi fiinţă, îndrumă întâmplările pe calea dorită de el. Dansatorul Koffi Kôkô, originar din Benin, locuitor al Franţei, unul dintre cei mai apreciaţi coregrafi şi dansatori din Europa (după cum îl recomandă programul de sală), e şi Ariel, şi Caliban, el/ei part