Designul reacţionează la transformările globale
Se comunică repede, se călătoreşte uşor şi rapid. Oameni din ţări şi continente diferite interacţionează des şi constant. Culturile se ciocnesc şi încearcă să găsească un numitor comun într-o lume bombardată de informaţii şi aflată sub lupa media. Nu e de mirare că viteza la care turează ritmul vieţii cotidiene, cel puţin în aglomerările urbane, este de-a dreptul ameţitoare.
Designul reacţionează la transformările globale
Se comunică repede, se călătoreşte uşor şi rapid. Oameni din ţări şi continente diferite interacţionează des şi constant. Culturile se ciocnesc şi încearcă să găsească un numitor comun într-o lume bombardată de informaţii şi aflată sub lupa media. Nu e de mirare că viteza la care turează ritmul vieţii cotidiene, cel puţin în aglomerările urbane, este de-a dreptul ameţitoare. Tehnologiile avansează rapid, munca manuală este înlocuită de cea asistată pe calculatoare. Schimbările sunt inevitabile, iar viitorul imaginat în filme cu subiecte futuriste pare foarte veridic chiar pentru ziua de mâine. Firme şi companii puternice s-au extins cu magazine şi fabrici peste tot în lume. Ele îşi promovează unitar ideile şi conceptele, formând mentalităţi similare în zone culturale şi geografice net distinctive. Trăim globalizarea, este o certitudine, iar acest lucru nu ne poate lăsa deloc indiferenţi. Ne influenţează nu numai ritmul de viaţă, ci şi alegerile pe care le facem. Într-o asemenea lume, cum ar mai dori omul contemporan să-şi decoreze casa?
RĂSPUNSUL DESIGNERILOR
Designul nu mai este doar un domeniu ce urmăreşte optimizarea funcţiei prin formă, ci accede către statutul de artă. Designerii nu mai apelează doar la emoţii declanşate de culori sau forme, ci de mesaje. Ei vor ca prin creaţiile menite a ne asigura confortul să transmită şi reacţiile lor ca artişt