Publicitarii coafează virtual realitatea cenuşie a Capitalei, ca să poată face clipuri, pe bani puţini, pentru branduri internaţionale.
1 /.
Palatul CEC înverzeşte, oamenii râd, fericiţi că merg prin oraş, la metrou este mult spaţiu, Cişmigiul arată ca din vis, iar intersecţiile aglomerate se golesc brusc de maşini. În sfârşit, Bucureştiul respiră. Aşa arată Capitala din reclame, iar pentru bucureştenii getbeget, visul publicitar se transformă într-o fantezie în care oraşul ar putea fi ce nu este: un loc în care să poţi trăi.
Pentru bugetul local, publicitatea înseamnă bani frumoşi. Spaţiile publice în care se filmează au adus în conturile municipalităţii 375.629 de lei în 2007, iar anul acesta s-au strâns 294.918 lei, până acum.
Spoturi după blocuri
Indiferent dacă reclamele se filmează înăuntru sau afară, când Bucureştiul nu trebuie recunoscut, scenografii şi regizorii fac minuni cu aparatul de filmat şi calculatorul.
O lumină bine plasată, o lebădă adusă special, un colţ de clădire din sticlă, o stradă veche sau un mic retuş la montaj dau brandurilor străine satisfacţia că au un spot „internaţional“, făcut cu un buget mai mic decât cel necesar filmării în ţări occidentale. Iar Bucureştiul primeşte o faţă nouă. Pentru „provincialii“ care văd reclamele, Capitala rămâne astfel „oraşul tuturor posibilităţilor“, după cum spune şi Laura Georgescu-Baron - A/V Production Director la Leo Burnett.
„Locurile pe străzile Bucureştiului sunt variate - zone ultracentrale cum ar fi Calea Victoriei, Sala Palatului şi zone cu străzi sau alei din cartiere cu blocuri: Titan, Berceni, Pantelimon, Militari. De asemenea, stadioane precum Dinamo sau Giuleşti au fost «destinaţia» multor filmări“, inventariază Laura Georgescu-Baron „locurile de spot“ din Bucureşti. Ea spune că nu există un loc preferat pent