Oraşele care găzduiesc Mari Premii au încasat anul trecut în total 1,52 miliarde de dolari, cheltuind 275 milioane de dolari. Doar patru Mari Premii din Formula 1 nu sunt susţinute din bugetele locale: cele din Brazilia, Marea Britanie, Italia şi SUA. Deşi presupun investiţii masive, circuitele de Formula 1, fie că sunt amenajate stradal, în oraş, fie că sunt construite în afara localităţilor, aduc anual profituri uriaşe pentru bugetele locale sau centrale. Compania de monitorizare din industria F1, Formula Money, împreună cu ING au realizat primul studiu independent despre viabilitatea financiară a curselor din Campionatul Mondial de Formula 1, ING GP Investment Index.
Conform datelor oferite publicităţii, rentabilitatea investiţiilor a fost de 553% în medie pentru fiecare Mare Premiu. Ţările care găzduiesc etape de F1 au investit anul trecut un total de 275 de milioane de dolari din banii publici în organizarea curselor, care au adus în total la bugetele de stat 1,52 de miliarde de dolari.
Cercetarea se orientează exclusiv asupra fondurilor venite de la bugetele locale sau asupra celor venite de la autorităţile centrale pentru fiecare cursă din 2007, fără a lua în calcul costurile singulare, cum ar fi cele aferente construirii şi îmbunătăţirii circuitelor.
Japonezii, cel mai mare profit
Cea mai ridicată rentabilitate s-a înregistrat la Marele Premiu al Japoniei, unde autorităţile locale din Oyama Town au contribuit cu aproximativ 4 milioane de dolari şi au câştigat aproximativ 70 milioane la bugetul local, având astfel un profit de 1.750%.
În cifre concrete, acest lucru înseamnă că bugetul local obţine 17,5 milioane pentru fiecare milion de dolari investit din bani publici. La mică distanţă se află Monaco, unde statul reprimeşte 1.714% (17,1 milioane de dolari) din subvenţia de 7 milioane. @N_