Circa trei sferturi din pretul platit de guvernul roman agentiei italiene Playteam pentru campania "Romania. Incantat de cunostinta", menita sa imbunatateasca imaginea romanilor din Italia, reprezinta cheltuieli de achizitionare de spatii publicitare, potrivit reprezentantului Playteam, Giambattista Giannoccaro.
Giannoccaro si Alfred Bulai, presedintele Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, institutie care a platit 4,2 milioane de euro fara TVA pentru campania din Italia, au prezentat oficial, luni, detaliile acesteia, fara a lamuri, insa, de ce pentru selectia firmei responsabile cu aceasta campanie a fost folosit dialogul competitiv, modalitate legala prin care este ocolita procedura achizitiilor publice prin licitatie deschisa.
Campania "Romania. Piacere di conoscerti" a fost lansata la finele lunii septembrie si urmeaza sa se incheie in noiembrie. Pana acum, a fost realizat un documentar ce prezinta activitatea catorva romani din Italia, documentar pe baza caruia au fost produse cateva spoturi publicitare si mai multe inserturi pentru presa scrisa. Campania mai include sponsorizari ale unor curse auto FIA GT (prin intermediul scuderiei Playteam Sarafree, detinuta de G. Giannoccaro), precum si organizarea, pe parcursul a trei zile, la Roma si Milano, a unor pavilioane expozitionale intitulate "Casa Romania". Campania are si o componenta online - site-ul www.romaniapiacerediconoscerti.it - precum si realizarea unei brosuri distribuite pe baza de voluntariat de membri ai asociatiilor romanesti din Italia.
Potrivit lui Giannoccaro, din totalul de 4,2 milioane de euro la cat se ridica acest contract cu ASG:
3 milioane de euro ar urma sa fie platiti pentru achizitia de spatii publicitareintre 300.000 si 400.000 de euro ar costa evenimentele "Casa Romania"200.000 de euro ar merge catre sponsorizarea curselor Fia GT (la campiona