Organizat de două ori pe an sub actuala conducere a instituţiei, concursul de scenarii al Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC) a suscitat, cu fiecare desfăşurare, comentarii aprinse.
Organizat de două ori pe an sub actuala conducere a instituţiei, concursul de scenarii al Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC) a suscitat, cu fiecare desfăşurare, comentarii aprinse.
S-au "răzvrătit", pe rând, regizori, producători, tineri şi mai în vârstă.
Cu toate că la jumătatea lui noiembrie se aşteaptă depunerea proiectelor cinematografice pentru cea de-a doua parte a concursului, rezultatele primei sesiuni continuă să provoace discuţii dintre cele mai variate, consemnate în presă, ale celor care nu au primit finanţare, dar şi ale celor care au primit. "De fiecare dată, concursurile de scenarii de la CNC stârnesc controverse, deşi regulamentul s-a schimbat", ne-a declarat Eugen Şerbănescu, directorul CNC, adăugând: "Cei implicaţi nu înţeleg un lucru: acela că nu sunt jurizate filmele, ci un pachet, să spunem aşa. Acesta conţine un scenariu, un regizor şi un producător. Banii nu provin de la buget, ci sunt fonduri extrabugetare, procente prelevate de la operatori, din vânzarea de DVD-uri, de la televiziuni etc. Fiecare concurs are câştigători şi pierzători, nu poţi să-i mulţumeşti pe toţi, iar cei care nu câştigă încep să înjure CNC-ul. Dar, culmea, înjură şi cei care au primit finanţare, cum e cazul domnului Piţa, al cărui film a câştigat la Documentar 128.000 de RON şi care s-a declarat nemulţumit într-un articol publicat în EVZ. Nu pot schimba un regulament, pentru a fi pe placul cuiva anume", a menţionat Eugen Şerbănescu. Acesta a mai spus că "instituţia CNC nu-şi asumă crizele de creaţie ale cineaştilor pe care ei încearcă să le transforme în crize de sistem".
"Nu ne asumăm crizele de creaţie ale cineaştilor!"Dir