Conducerea Inspectoratului General al Poliţiei Române a explicat ieri de ce a semnat cele 29 de contracte pentru achiziţionarea de 2.136 autospeciale şi cum s‑au derulat licitaţiile. “În Conducerea Inspectoratului General al Poliţiei Române a explicat ieri de ce a semnat cele 29 de contracte pentru achiziţionarea de 2.136 autospeciale şi cum s‑au derulat licitaţiile.
“În primul rând, achiziţionarea acestor autospeciale este mai mult decât necesară pentru dotarea Poliţiei în vederea aderării la spaţiul Schengen”, a ţinut să precizeze şeful IGPR, chestorul Gheorghe Popa, care a adăugat că a preluat contractul într-o anumită fază, iar în momentul în care ministrul de Interne i-a comunicat că există unele suspiciuni legate de derularea acestuia, el a solicitat răspunsuri de la instituţiile specializate ale statului.
“Direcţia Generală Anticorupţie, Direcţia Generală de Informaţii şi Protecţie Internă, Direcţia de Investigare a Fraudelor din IGPR şi Serviciul Român de Informaţii au răspuns negativ cu privire la existenţa unor posibile probleme în derularea acestui contract”, a declarat Popa.
Preţuri
Proiectele pentru aceste maşini, echipamentele care intră în dotările autospecialelor, cheltuielile cu asigurările, ITP-ul, rovinieta, taxele de leasing, bateriile de rezervă şi anvelopele de rezervă reprezintă, potrivit conducerii IGPR, diferenţa dintre costul iniţial al autovehiculelor şi cel final. Mai mult, aceste maşini sunt prototipuri şi sunt fabricate pe o linie specială, implicând costuri mai mari faţă de producţia de serie.
“Autolaboratoarele de criminalistică necesită dotări cu echipamente performante la nivelul celor din statele UE”, a precizat Gabriel Ţâru, directorul Institutului de Criminalistică al IGPR. Astfel se explică de ce dotările pentru anumite maşini ale Poliţiei se ridică până la