Compania americană Bechtel a asfaltat până acum abia 9 kilometri din Autostrada Transilvania, iar pe segmentul respectiv oricum nu se va putea circula prea curând.
1 /.
Pe primii 26 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania promişi de premierul Călin Popescu-Tăriceanu şi de ministrul transporturilor Ludovic Orban nu se va putea circula până la sfârşitul acestui an decât teoretic. În realitate, în următoarele două luni şi jumătate vor fi gata abia cel mult 15 kilometri de autostradă. Pe care nici măcar nu se va putea circula, au declarat oficiali ai companiei Bechtel, pentru că pleacă de niciunde şi duc nicăieri.
Organizare proastă
L-am întrebat pe Dorin Debucean, director general la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în ce stadiu se află lucrările de la autostradă şi dacă e adevărat că tronsonul de 25 de kilometri promis până la sfârşitul anului nu va fi gata la timp.
„Informaţia dumneavoastră e adevărată. De vină este proasta organizare. Anul acesta nu se va putea lega Gilăul de Turda, deci acest tronson nu va putea fi dat în folosinţă. În ceea ce ne priveşte, în momentul de faţă suntem la zi cu plăţile faţă de Bechtel. Ei mai au de decontat 50 de milioane de euro din avansul de 132 de milioane, ne-a declarat Debucean.“
Ce înseamnă proastă organizare? Pe tronsonul 3C, Suplacu de Barcău-Borş, în zona Zalău, unde terenul a fost în totalitate expropriat şi e liber de orice sarcină, pe un segment de 40 de kilometri, am întâlnit cinci oameni, două basculante şi un excavator, ne-a spus directorul Debucean.
Problema nodurilor rutiere
Constructorul are explicaţii: sunt probleme cu terenul pe care urmează să fie construite nodurile rutiere care să lege viitoarea autostradă la reţeaua de drumuri naţionale. „Continuăm activitatea de asfaltare ş