Schauspielhaus Graz 10 octombrie: soseşte prima trupă, cea de la Schauspielhaus Graz. Cu Antigona lui Sofocle, o producţie montată în aprilie, aflată, aşadar, la cea de-a doua stagiune. Actorul principal, Götz Argus (cel care-l interpretează pe Creon) s-a aflat, pînă în preziua spectacolului bucureştean, la Bilbao, în calitate de artist-invitat. Subliniez acest lucru, fiindcă e o onoare să joci la Bilbao, oraş al cărui PIB a crescut în ultimii ani graţie unor adevărate „monumente culturale“: Muzeul Guggenheim, unic în Europa, şi Opera, un spaţiu remarcabil, cu o arhitectură îndrăzneaţă, unde are loc anual Festivalul „Giuseppe Verdi“, la care sînt invitaţi artişti din lumea întreagă. Acest Creon-Götz face, într-adevăr, un rol de excepţie, bine articulat; forţa lui dă senzaţia unui catarg pe care se sprijină corabia-spectacol. În această montare sînt puţini actorii propriu-zişi: Antigona-Carolin, Tiresias-Otto, Ismena-Sophie, Hemon-Dominik, Paznicul-Thomas, Euridice-Frederike. Spectaculos din cale-afară este corul. Un cor alcătuit din emigranţi. Din numeroase ţări: Georgia, Irak, Turcia, Filipine, Republica Moldova, Bulgaria, Rusia etc., etc. Un decor sobru: cinci piloni-scări, pe care personajele fac echilibristică, alcătuind imagini de o frumuseţe clasică, expresivă prin gesturi şi culoare, cu puţine acorduri muzicale şi cu o economie de mijloace rar întîlnită, neştirbind însă cîtuşi de puţin fiorul poetic întreţinut prin text, prin limpezimea rostirii lui, prin mesajul dramatic, la fel de actual şi acum, după mii de ani de la scrierea dramei antice. Ideea alcătuirii unui cor compus exclusiv din emigranţi îi aparţine regizoarei Anna Badora, directoarea recentă a Teatrului din Graz, după ce a ocupat ani de zile aceeaşi funcţie la Düsseldorfer Schauspielhaus. Unul dintre aceşti emigranţi – un băiat din Georgia – este student, iar seara intră în corul Antigonei.