Drama din Marea Japoniei s-a produs în timp ce submarinul era testat, urmând să fie vândut Indiei pentru câteva sute de milioane de dolari. "Prima versiune oficială este proasta funcţionare a sistemului antiincendiu", a susţinut Serghei Leliuşin, responsabil al guvernului regional din Primoria.
Accidentul de pe Nerpa este cel mai grav după tragedia produsă pe Kursk. Atunci au murit 118 marinari. După opt ani, marţi a fost decretată o altă zi de doliu. "Este un adevărat şoc", a declarat un localnic. În întreaga regiune, loc unde submarinul a fost construit şi de unde sunt originare victimele. Unele vor fi înmormântate miercuri într-un oraş din apropiere, Bolşoi Kamen, de unde plecase submarinul pentru teste. Cotidianul Kommersant lansează o ipoteză conform căreia este posibil să nu fi existat suficiente măşti de oxigen:"Pagubele provocate la submarin nu sunt majore. Reacţia Indiei la incident este altceva, mai ales că finalizarea lucrărilor a fost amânată de cel puţin două ori".
Cei 20 de marinari au murit inhalând gaz freon emis dintr-o parte a navei în urma declanşării sistemului antiincendiu. Serghei Leliuşin susţine că "21 de persoane primesc îngrijiri la spital. Ceilalţi membri ai echipajului sunt supuşi la teste". Nerpa efectua teste în Marea Japoniei. Submarinul avea la bord 208 persoane, dintre care mai mult de 120 ingineri şi muncitori pe şantierele navale under fusese construit, care nu erau antrenaţi în privinţa riscurilor de avarii, a observat Ghennadi Iliarionov, fost căpitan de vas şi specialist al Instututului pentru probleme de tehnologii maritime din Extremul Orient. Accidentul ar fi putut fi provocat de prezenţa unui număr prea mare de civili la bord şi a unei prea mari automatizări, a mai spus expertul.
Drama din Marea Japoniei s-a produs în timp ce submarinul era testat, urmând să fie vândut Indiei pentru