Afacerile si extinderea celui mai mare lant de restaurante fast-food din tara, McDonald\'s Romania, nu vor fi afectate intr-o mare masura de criza financiara actuala, compania pastrandu-si estimarile initiale in ceea ce priveste rezultatele din acest an.
“Ne asteptam sa avem o crestere de 25% fata de anul trecut si sa depasim vanzari de 100 milioane de euro. Pana in momentul de fata, suntem in planul stabilit pentru 2008 si suntem optimisti in realizarea acestui plan. In ultima perioada, cresterea a fost aceeasi de pe parcursul anului si se mentine acelasi nivel al clientilor”, a declarat, pentru Wall-Street, Cristian Savu, director de comunicare McDonald's Romania.
Compania isi va sustine cresterea prin politica de preturi adoptata, accesibila publicului larg. “Bineinteles ca vor fi afectate de criza anumite segmente de piata care vizeaza achizitionarea produselor scumpe. La McDonald's, prin politica de preturi, incercam sa fim foarte accesibili unei categorii mari de populatie. Cresterile de preturi trebuie sa fie sub nivelul inflatiei”, a mai spus Savu.
In 2008, McDonald's va incheia anul cu inca sase locatii noi, pentru 2009 anuntand intre 8 si 10 restaurante noi, atat in orase in care sunt deja prezenti, dar si in localitati care nu sunt inca pe harta companiei, cum este Piatra Neamt. Conform declaratiilor lui Savu, extinderea se va realiza prin investitii alocate direct de compania mama.
Altfel spus, nu bugetul investitional al companiei va fi cel afectat pe perioada crizei, nici consumul populatiei, care va continua sa achizitioneze burgeri la preturi acceptabile. “Am fost afectati si suntem afectati in continuare de piata imobiliara. Speram ca aceasta situatie delicata sa aduca mai mult realism in acest domeniu”, a enuntat Savu, adaugand ca, de obicei, McDonald's se orienteaza spre cumpararea spatiilor pentru restaurante.
Pasul u