Un proiect de ordonanţă guvernamentală prevede înlocuirea primelor de vacanţă cu bonurile nominative sau tichetele de vacanţă, valoarea unui tichet fiind de maximum 10% din salariul minim brut pe ţară. Sursa: HORIA C Tichetele de vacanţă pot fi acordate în funcţie de bugetul companiei, în conformitate cu reglementările legale şi vor suportate integral de către angajator.
Condiţiile care stau la baza acordării tichetelor sunt ca salariatul să fie angajat cu contract individual de muncă şi să aibă o vechime la prezentul loc de muncă de cel puţin şase luni.
Tichetele de vacanţă sunt emise de către unităţi specializate şi sunt autorizate de Ministerul Economiei şi Finanţelor, precizează Mediafax.
Sumele corespunzătoare acestora sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, în limita a şase salarii minime pe economie garantate, pentru fiecare angajat, pe an calendaristic, iar pentru salariat sunt scutite de plata impozitului pe venit şi a asigurărilor sociale aferente.
Comercializarea de către angajaţi sau de către unităţile afiliate a tichetelor de vacanţă contra unei fracţiuni de preţ constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 la 5.000 de lei. De asemenea, operatorii de turism care folosesc tichetele de vacanţă pentru a oferi clienţilor sejururi în străinătate vor fi sancţionaţi prin retragerea licenţei de turism. În cazul în care proiectul de Ordonanţă de Urgenţă va fi aprobat, el va intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2009.
Citiţi şi:
Concediul la stat, mai lung
Sursa:Mediafax