Deşi sectoarele financiar sau auto sunt afectate puternic de turbulenţele economice, industria pompelor funebre merge la fel ca până acum. Sursa: Karina Knapek
După ce criza financiară a băgat cu un picior în groapă domeniile auto, retail sau real-estate, iar reprezentanţii acestora îşi jelesc pierderile, singurul domeniu rămas ţeapăn a fost cel al pompelor funebre. „Singurul domeniu în care valoarea de piaţă s-a conservat a fost cel al pompelor funebre“, a declarat Adrian Vascu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor din România (ANEVAR), citat de Mediafax. „Majoritatea companiilor sunt afectate, mai mult sau mai puţin, de criza economică. Cred că doar firmele de pompe funebre nu sunt afectate, pentru că lor nu le-a scăzut activitatea“, a afirmat acesta. Potrvit acestuia, în momentul de faţă, în România este o criză a firmelor care vând ceea ce oamenii cumpără cu bani de la bancă.
„Cine are bani ia un coşciug de 50 de milioane“
„Dacă la bancă, în lipsa banilor pentru plata ratei, mai dregi busuiocul, când vine moartea nu poţi decât să cumperi lumânări şi să stai cuminte la îmbălsămat“, ne-a declarat un reprezentant al serviciilor funerare. Mult mai sumbru când vine vorba de meseria de cioclu este Cătălin Andrei, administrator al unei firme cu profil mortuar. El spune că afacerile au mers ca şi până acum. „Este evident că acest domeniu nu va avea de suferit de pe urma crizei, pentru că aceasta nu poate opri moartea. Nu o să spună omul acum că nu moare pentru că este criză şi nu are bani de coşciug. Cine are bani ia un coşciug de 50 de milioane, cine are mai puţin îşi ia şi unul de 20 de milioane“, ne-a declarat Cătălin Andrei.
La unele companii se cântă prohodul
După cum s-a simţit în ultima vreme, piaţa auto a fost una dintre cele mai grav afectate de criză, alături de cea a electrocasnicelor