Principalii jucatori din industria americana de retail se confrunta in continuare cu un declin al bugetelor de cheltuieli ale consumatorilor, atat in magazine, cat si online, scrie International Herald Tribune.
Vanzarile pe internet s-au apropiat de stagnare in luna octombrie, potrivit unui raport al firmei de cercetare comScore. Pe de alta parte, magazinul de amenajari interioare Lowe's si retailerul Target au anuntat saptamana trecuta scaderi ale profitului in al treilea trimestru, ca urmare a scaderii cheltuielilor pe proiecte de imbunatatire a locuintelor si pe articole de lux.
Veniturile generate din vanzari online au crescut doar cu 1% comparativ octombrie 2007, cel mai scazut ritm de crestere inregistrat de cand comScore a inceput sa monitorizeze comertul online in 2001. Vanzarile au scazut cu 5% fata de luna septembrie.
In trecut, comertul online a fost ferit de efectele declinurilor economice care au afectat magazinele de retail. Consumatorii apelau de asemenea la internet pentru ca pot compara preturile practicate de mai multe firme.
Insa articolele achizitionate prin internet nu reprezinta de obicei produsele de baza necesare unei locuinte. Luand in considerare faptul ca bunurile necesare precum mancarea si energia au devenit mult mai scumpe, consumatorii sunt nevoiti sa se limiteze la strictul necesar si nu le mai raman bani pentru achizitiile online, a declarat Gian Fulgoni, presedinte al comScore.
Anul trecut, comertul electronic a reprezentat o linie de business importanta in afacerilor multor retaileri americani. Sectorul a crescut cu 28% in august 2007.
In octombrie 2008, vanzarile de muzica si filme online au scazut cu 38% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Vanzarile de haine, carti, software, jocuri video, flori, jucarii si bijuterii au scazut de asemenea.
"Acest lucru este nelinistitori deoar