Cursele RATB spre Ilfov vor fi reluate, după ce, timp de o lună şi jumătate, premierul Tăriceanu a făcut lobby la primăria lui Oprescu, iar consilierii municipali şi-au dat ieri votul în unanimitate. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Deşi iniţial se propunea reînfiinţarea a numai 32 de linii preorăşeneşti, în final s-au aprobat 51, la cererea preşedintelui Consiliului Judeţean Ilfov, Cristache Rădulescu (PDL). De acord cu el au fost toţi consilierii PDL, care au argumentat că „acele 32 de linii ar fi acoperit numai colegiile în care candidează domnul Tăriceanu“. Şi liberalii au fost de acord cu extinderea liniilor. Ba chiar au plusat cu „o linie directă Bucureşti-Cluj, pentru domnul Boc“.
Dovadă a faptului că, până la urmă, reluarea curselor s-a făcut sub impulsul voturilor de care Tăriceanu are nevoie în Colegiul 4 Ilfov e hotărârea luată aseară, târziu, în Primăria Capitalei. După o discuţie cu directorul RATB, Gheorghe Aron, Oprescu a decis reintrarea, de urgenţă, chiar din această dimineaţă, a maşinilor regiei pe cele 32 de linii stabilite iniţial.
Până când autobuzele vor ajunge şi pe celelalte 19 trasee, sutele de persoane care merg zilnic din Bucureşti în Ilfov şi retur vor continua să-şi dea coate în microbuzele private, aşa cum au făcut în ultimele cinci luni.
Şi înghesuiţi, şi cu banii luaţi
La ore de vârf, dacă mergi în comunele mai îndepărtate de lângă Capitală, aştepţi şi câte o oră ca să constaţi că nu ai unde să te urci în maxi-taxi. Dacă ai prins totuşi loc, spre ieşirea din Bucureşti, la „Barieră“, ai toate şansele să te trezeşti în braţe cu bagaje care nu-ţi aparţin. În aerul irespirabil se combină mirosuri de pâine, cafea şi usturoi, iar pe culoar, printre picioarele că- lătorilor, stau aliniate sacoşe de rafie şi lăzi cu marfa ţăranilor care fac comerţ în Capitală. „E absolut îngrozitor. Dim