* Sunt aprobate noi metode de a face reclamă, precum plasarea de produse
* 1 miliard de lei vechi - amenda maximă cu care va putea fi sancţionat un post tv
Ordonanţa de modificare a Legii audiovizualului va creşte veniturile din publicitate ale televiziunilor, dar dublează amenzile pe care CNA le poate da radiodifuzorilor. Răsvan Popescu, preşedintele Consiliului, a prezentat ieri Ordonanţa de Urgenţă de modificare a Legii audiovizualului. Guvernul a aprobat ordonanţa în şedinţa de marţi, principala noutate adusă de proiect fiind corelarea legislaţiei româneşti cu cea europeană în privinţa digitalizării. Ordonanţa de Urgenţă va trebui aprobată printr-o Lege, dată de Parlament.
Şeful CNA a precizat că în România există acum un cadru legal în care poate fi demarat procesul digitalizării: “Actul normativ emis de Guvern în acord cu Directiva UE relaxează normele privind regimul publicităţii, fără a depăşi limita celor 12 minute de publicitate pe oră. Nu vom avea mai multă publicitate, însă normele fiind mai relaxate, posturile de televiziune vor putea obţine venituri suplimentare din publicitate”. Relaxarea regimului publicităţii are legătură cu admiterea unor noi procedee: plasarea de produse (product placement), publicitatea pe ecran partajat şi publicitatea virtuală: “În condiţiile în care posturile vor putea câştiga mai mult în urma vânzării publicităţii şi vor putea, în acest fel, să investească în programe mai bune, am obţinut şi majorarea amenzilor (...), care erau rămase în urmă. Vor putea, pe de o parte, câştiga mai mult, dar, pe de altă parte, în momentul în care încalcă legislaţia, şi sancţiunile de la CNA vor putea fi mai mari. Practic se va putea merge la dublarea amezilor”, spune Popescu, hotărât să facă “o curăţenie în audiovizual, care se impune”.
Popescu a anunţat că urmează ca, în termen de un an, să se elaboreze o strate