Cei care se ocupă de concepţia mesajelor din reclame trebuie să fie creativi şi să înţeleagă publicul la care vor să ajungă. Sursa: Northfoto
Unul dintre posturile ideale pentru persoanele extrem de creative este cel de copywriter. Acesta trebuie să se ocupe de concepţia şi designul mesajelor publicitare, cum ar fi textul de la sloganul unei campanii ori a unei reclame, un spot audio sau unul de televiziune.
„Un copywriter se ocupă de partea de creaţie a textelor, dar el participă şi la creaţia vizuală a materialelor publicitare şi, de multe ori, acest job presupune foarte mult timp de gândire pentru a găsi «ideea» cea mai potrivită“, spune consilierul în carieră Eduard Ezeanu.
Cerinţe: atitudine deschisă, limba engleză, calculator
Pentru a ajunge un copywriter de succes trebuie în primul rând să fiţi o persoană creativă, să aveţi o atitudine deschisă şi să vă puteţi pune în practică ideile. „Un copywriter bun trebuie să fie o persoană foarte creativă şi bine ancorată în viaţa de zi cu zi. Acesta trebuie să înţeleagă bine mesajul pe care doreşte clientul să-l transmită, să cunoască foarte bine publicul-ţintă şi profilul acestuia“, mai spune Eduard Ezeanu.
Pe lângă toate acestea, experţii în domeniu spun că persoanele care doresc să obţină un astfel de post trebuie să stăpânească extrem de bine limba română, să cunoască limba engleză şi să fie foarte bune „prietene“ cu calculatorul.
Studiile în jurnalism sau marketing avantajează
Terminarea unor studii superioare în domeniul jurnalism, litere, limbi străine, comunicare sau marketing reprezintă un avantaj. „Însă nu cred că se poate vorbi de o facultate ai cărei absolvenţi să fie toţi creativi, ci mai degrabă este vorba de fiecare individ în parte. De exemplu, ca să obţineţi un post de copywriter la noi în companie trebuie să aveţ