Noul terminal marin inaugurat ieri la Petromidia ar putea deveni capătul oleoductului paneuropean în care omul de afaceri vrea să investească.
Proiectul conductei Constanţa-Trieste (Pan European Oil Pipeline - PEOP) revine în atenţia lui Dinu Patriciu, după ce, ieri, Rompetrol a inaugurat terminalul petrolier marin din largul Rafinăriei Petromidia, investiţie de 175 milioane dolari. Obiectivul, care va avea o capacitate iniţială de 14 milioane de tone, va ajunge în vara anului viitor la 24 de milioane de tone şi ar putea deveni capătul oleoductului.
„Din acest moment, devenim extrem de interesaţi de proiectul Constanţa-Trieste, pe care avem în vedere să-l finanţăm şi să-l construim“, a arătat directorul general al Rompetrol. El a precizat că oleoductul este aproape finalizat, având în vedere capacităţile de transport care există deja, respectiv conductele Conpet, de la Constanţa la Piteşti, şi cele realizate între Pancevo şi Trieste, astfel că mai trebuie construită o porţiune de doar 312 kilometri. „Aceasta va necesita 600-700 de milioane de dolari. Capacitatea iniţială a conductei ar trebui să fie de 8 milioane de tone, iar cea finală de 24, maximum 30 de milioane de tone pe an“, a precizat Patriciu, adăugând că nu a purtat încă discuţii în acest sens cu consorţiul care dezvoltă proiectul.
Oil Terminal îşi prevesteşte colapsul
Patriciu a mai spus că noul terminal nu va însemna o concurenţă pentru societatea de stat care desfăşoară în prezent astfel de activităţi la Constanţa, Oil Terminal, iar planurile sale vizează integrarea operaţională a celor două capacităţi. „Nu suntem interesaţi să preluăm Oil Terminal sau Conpet, ci să colaborăm“, a subliniat el. Pe de altă parte, directorul general al societăţii constănţene, Mihai Lupu, consideră că terminalul Rompetrol va determina colapsul Oil Terminal. „Capacităţile pe