Până la autostrada zburătoare, bucureşteanul Septimiu Voina îi propune primarului Oprescu construirea unei şosele aeriene, care să facă legătura între autostrăzile A1 şi A2.
Închipuiţi-vă că veniţi din Piteşti şi vreţi să ajungeţi la Constanţa. Fie că alegeţi centura Capitalei, fie că vă aventuraţi prin oraş, nervii sunt cam la fel. Dar dacă ar exista o şosea suspendată deasupra cursului Dâmboviţei, care să facă legătura directă între singurele autostrăzi din România (Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa)? Aşa ceva i-a trecut prin cap bucureşteanului Septimiu Sever Voina, care a pus pe hârtie ideea primei şosele aeriene din Capitală. El s-a gândit că această şosea ar putea să rezolve veşnicele blocaje de pe splaiul Dâmboviţei şi să reprezinte o soluţie rapidă de tranzitare pentru şoferii care vor să ajungă din vestul în estul ţării. Voina i-a trimis ideea sa primarului Sorin Oprescu, însă n-a primit deocamdată un răspuns.
Rugaţi să se pronunţe asupra viabilităţii proiectului, câţiva specialişti în arhitectură, urbanism şi trafic s-au arătat însă sceptici.
Două benzi pe sens la 10 m înălţime
Voina şi-a făcut următoarele calcule: dacă e suspendată, nu e nevoie de exproprieri; pilonii de susţinere ar putea fi amplasaţi chiar pe malurile râului; structura să fie metalică, uşor de montat şi de susţinut de maluri.
Lăţimea şoselei astfel obţinută ar fi de 20 de metri, cu câte două benzi pe sens, calculează Voina, plus o bandă pe mijloc pentru întreţinere.
„Şoseaua va străbate Bucureştiul de la vest la est, se va desprinde de autostrada A1, la circa 5-8 km de şoseaua de centură, va intra în direcţia Lacului Morii, pe care-l va traversa în sistem viaduct, apoi va intra centrat pe deasupra actualei albii a râului Dâmboviţa, la o înălţime de circa 8-10 m, urmând să iasă de pe traseul Dâmboviţei l