11 firme româneşti au semnat un cod etic prin care se angajează să nu mai facă reclame la produsele periculoase pentru copii. Sursa: Reuters
Un proiect al Comisiei Europene va interzice publicitatea „mincinoasă“ la alimentele pentru copii. În acest context, în România s-a votat un cod etic prin care este interzisă publicitatea la produsele alimentare care nu îndeplinesc criterii nutriţionale stricte.
Copiii au fost încurajaţi, prin reclame, să consume produse nesănătoase şi s-a ajuns în situaţia în care la nivelul UE există 22 de milioane de copii supraponderali. Dintre aceştia, 5 milioane sunt obezi. „În România, 20% dintre copiii sub 12 ani au probleme de greutate“, a precizat Magor Csibi, membru al Parlamentului European, care a promovat acest proiect.
Promovarea stradală, interzisă
Toate informaţiile referitoare la gust, compoziţie şi calităţi nutritive „vor fi conforme cu realitatea“, prevede codul etic. Kraft, Coca-Cola, Nestle, Unilever, Star Foods, Burger King, Ferrero, General Mills, Kellogg’s, Mars, PepsiCo se numără printre companiile care au aderat la acest cod etic. Documentul prevede că în mass-media se vor promova doar produsele „care îndeplinesc criterii nutriţionale specifice, bazate pe dovezi ştiinţifice acceptate sau ghiduri internaţionale“.
Totodată, semnatarii codului nu vor mai face publicitate stradală la alimentele pentru copii în apropierea grădiniţ elor şi şcolilor primare, fără ca acestea să îndeplinească anumite criterii nutriţionale, şi nici promovare directă adresată copiilor în cazul în care aceştia nu sunt însoţiţi de un adult. Până în prezent, codul etic a fost semnat de 11 mari companii din industria românească, iar numărul lor va creşte. Codul nu prevede sancţiuni în cazul încălcării regulamentului, însă compania în culpă poate fi amendată de Autoritatea Naţională pentr