Panourile electorale îmbie de pe stâlpi sau de pe clădiri, chiar dacă de la alegeri au trecut două săptămâni.
Primăriile de sector au aflat mai greu şi nu au prea luat măsuri. Nici cei care le-au pus n-au mai avut interes să le dea jos. Drept urmare, panourile sunt încă la locul lor. Majoritare sunt cele ale partidului care a obţinut şi majoritatea în Bucureşti: PDL.
Pe cetăţeni nu-i deranjează prea tare, dar pentru noile ornamente, lumini şi culori de sărbătoare urcate pe stâlpii şi casele oraşului, panourile electorale pică mai rău decât nuca în perete. Edilul-şef al Capitalei, profesor doctor Sorin Oprescu, a hotărât să facă operaţie estetică spaţiului public. Pe 3 decembrie a dat dispoziţie către toate primăriile de sector, firmele de salubrizare şi firmele sau persoanele fizice implicate în campania electorală, ca, în maximum şase zile, să adune tot ce înseamnă afişaj politic în spaţiul public. Altfel, a decretat primarul, vor fi aplicate amenzi.
„Munca patriotică s-a desfiinţat“
Primăriile de sector au aflat mai târziu de dispoziţie, unele chiar de la „Evenimentul zilei“. La fel şi firmele de salubrizare, care oricum spun că nu e treaba lor să cureţe stâlpii de afişe, ci a celor care le-au pus. „Munca patriotică s-a desfiinţat de mult. Noi o să le dăm jos doar pe ale lu’ Prigoană, dac-o fi“, a spus Eugen Proglof, de la Rosal, firma candidatului PDL într-un colegiu pentru deputaţi din sectorul 3, unde are şi contractul de salubrizare.
Primăria Sectorului 6 a găsit o soluţie salvatoare: obligă asociaţiile de proprietari să-şi cureţe domeniul de publicitatea electorală. În plus, firma de salubrizare Urban se plimbă de mai multe zile prin sector cu soluţia de curăţat stâlpi.
În sectorul 4, primăria a transmis abia acum dispoziţie către Administraţia Domeniului Public să elibereze spaţiul