Concedieri, publicaţii retrase de pe piaţă, reduceri salariale. Efectele crizei economice se fac simţite din plin la nivelul trusturilor media de pe piaţa românească. Sursa: Arhiva EvZ
Zvonurile despre criza financiară pe care o traversează trusturile MediaPro şi Pro TV au părut să se confirme în ultima vreme. Acum o săptămână, divizia PubliMedia International a anunţat că, începând cu ianuarie 2009, revista „Descoperă“, precum şi cotidianul local „Bănăţeanul“ vor apărea exclusiv on-line, continuând creşterea pe internet din 2008.
Totodată, începând tot cu luna viitoare, revista lunară „Target“ va fi relansată, sub numele „DA Premium“ şi va apărea pe piaţă în ultima zi de vineri a fiecărei luni, ca supliment al publicaţiei „Ziarul Financiar“. Ulterior, şi angajaţii de la „Ziarul de Duminică“, supliment de cultură al „Ziarului Financiar“, au fost anunţaţi despre încetarea apariţiei pe print, urmând ca marca să fie conservată exclusiv on-line, dar doar cu o parte dintre oameni.
Lucian Vasilescu, angajat de peste zece ani în MediaPro, cel care se ocupa de „destinele“ publicaţiei „Descoperă“ încă de la apariţia acesteia pe piaţă, a confirmat pentru EVZ că „echipa a fost solicitată, în totalitate, să participe la generarea de conţinut pentru ediţia on-line“.
Criza, prezentă şi pe bloguri
Două postări de săptămâna trecută, pe blogurile media ale lui Iulian Comanescu şi Cătălin Tolontan, au încins din nou spiritele. Tolontan vorbeşte chiar despre un obiectiv de disponibilizări de 20% din personalul total, adică aproximativ 300 de angajaţi, incluzând aici, pe lângă jurnalişti, şi cameramani, personal tehnic şi oameni din infrastructură. Comentariile acestui anunţ de pe blogul lui Tolontan sunt de o virulenţă rară şi semnalează şi faptul că, la Iaşi, au fost daţi afară directoarea staţiei locale Pro TV Iaşi, Anin