Turiştii ar putea renunţa la zborurile charter în favoarea excursiilor cu autobuzul, care sunt aproape de două ori mai ieftine. Sursa: Octavian Cocoloş
Criza readuce în preferinţele românilor vacanţele cu autocarul. Dacă, în ultimii ani, maşinile plecau pe jumătate goale, operatorii se aşteaptă ca, în 2009, acestea să revină în top, în locul curselor cu avionul. Asta pentru că, deşi sunt incomode, costă cu până la 50% mai puţin. Agenţiile de turism au primit primele lovituri odată cu scăderea sub aşteptări a numărului de solicitări pentru Revelion. Acum, agenţii se aşteaptă ca, anul viitor, turiştii să fie mai cumpătaţi la achiziţionarea pachetului de concediu şi să facă economii atât în cazul excursiilor opţionale, cât şi a suvenirurilor pe care le luau celor dragi, e de părere Ciprian Enea, consultant besttourism.ro.
Pentru a-i încuraja pe români să plece în vacanţă şi pe timp de criză, operatorii şi hotelierii, în special cei din staţiunile externe, pun la punct oferte promoţionale cu reduceri de până la 25%, pentru excursiile plătite din vreme.
Turiştii care vor să facă economie la sejururile în ţară vor trebui să achite integral vacanţele până la finele lunii martie, la unităţile din cadrul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).
Mai puţine cereri
Perspectivele pentru anul viitor sunt destul de sumbre şi un singur lucru este cert: preţurile nu vor mai creşte, ba chiar vor scădea în anumite cazuri. „Preţurile pachetelor turistice vor scădea şi, credem noi, cererea va creşte în funcţie de cât de mult vor scădea preţurile“, estimează optimist Florin Sfârlea, director-adjunct Malta Travel. În schimb, reprezentanţii Tunisiana Travel şi Butterfly Tourism se aşteaptă la un ritm temperat de solicitări. Christian Tour e pregătit să profite de o eventuală reorientare a turiştilor către variantele