Imposibilitatea de a-şi achita unele servicii i-a pus în situaţii dificile, zilele trecute, pe mai mulţi clienţi ai instituţiei financiar-bancare. Sursa: Vlad Stănescu
Banca Transilvania (BT) a hotărât săptămâna aceasta să se joace cu nervii clien- ţilor posesori de carduri atât de debit, cât şi de credit, blocând conturile din cauza anumitor probleme de sistem. Astfel că, o bună parte dintre aceştia au fost în imposibilitatea de a plăti pentru unele servicii. „Am încercat la mai multe bancomate să scot nişte bani, dar de fiecare dată îmi spunea că am card invalid. Cei de la bancă mi-au spus că voi avea banii blocaţi două zile“, ne-a spus Adrian Nica, din Bucureşti.
Aceeaşi situaţie a fost şi în Cluj- Napoca. „Am mers după-amiaza să-mi scot banii, salariul, pe care tocmai îl luasem, chiar de la sediul lor central. După ce am stat la bancomat cam o oră, un angajat ne-a spus că este o eroare în sistem şi până nu se rezolvă nu putem scoate banii. Am încercat şi la alte bancomate, dar banii mei erau blocaţi“, ne-a spus Mihaela Mureşan, din Cluj-Napoca.
BT îşi recunoaşte vina printr-o scuză
Cei de la Banca Transilvania au însă o explicaţie viabilă: „Pe 15 decembrie 2008, BT a înregistrat un maxim istoric al operaţiunilor bancare (datorită faptului că a fost zi de plată a salariilor, precum şi datorită numărului mare de plăţi cu cardul a cumpărăturilor specifice acestei luni).
Gradul foarte mare de încărcare cu operaţiuni a condus la aglomerarea sistemului de procesare a tranzacţiilor şi au existat câteva intervale de timp în care au crescut «cozile de aşteptare» a operaţiunilor trimise spre autorizare“, spun reprezentanţii băncii. Potrivit acestora, au fost unele cazuri în care sistemul nu a reuşit să proceseze operaţiunile în timpul-standard stabilit de către Visa şi Mastercard. În urmă cu trei zile, oficial