Programele care ajută la „sudarea“ echipei dintr-o companie nu se mai ţin doar în multinaţionale, ci au fost preluate şi de multe firme româneşti. Numai în 2008, piaţa în domeniu a crescut cu 15-20%. Sursa: Hepta
În urmă cu doar câţiva ani, în România echipele se formau pur şi simplu prin alăturarea unui număr de oameni ce trebuiau să lucreze împreună. Locurile de muncă actuale implică din ce în ce mai mulţi angajaţi care nu s-au întâlnit niciodată şi care sunt nevoiţi să lucreze pe acelaşi proiect. O soluţie excelentă pentru a face echipele să muncească cât mai bine este teambuildingul. În ultimii ani, din ce în ce mai multe firme româneşti au început să acceseze astfel de programe, care înainte erau dorite doar de companiile multinaţionale. Această situaţie a dus la o creştere a cererilor pentru programele de teambuilding cu 15-20 la sută numai în anul 2008.
De la hoteluri de 5 stele la corturi în vârf de munte
Faţă de anii trecuţi, când un teambuilding era privit mai mult ca un „drinkbuilding“, tot mai multe companii vin cu ţinte precise pe care vor să le atingă. Sunt câteva puncte comune precum distracţia, care trebuie să fie la cote maxime, tema evenimentului, cât mai deosebită, şi cât mai multe elemente de noutate în program. „Apoi începe particularizarea. De exemplu, locul, care de foarte multe ori dictează şi tipul de activităţi. Acesta variază, de la sediul companiei sau localitatea în care-şi desfăşoară activitatea, până la cele mai retrase locuri, de la hoteluri de multe stele aflate în străinătate, până la sate de pescari din Delta Dunării sau tabere de corturi în vârf de munte“, spune Dan Ioniţă, consultant asociat al firmei Ascendis, care se ocupă de consultanţă în domeniul dezvoltării organizaţiilor.
Şi programul variază foarte mult de la o companie la alta. Unele firme aleg variante simple, de genul tra