Speriaţi de aglomeraţia de pe şosele, bogaţii României încep să-şi achiziţioneze avioane şi elicoptere particulare. Oamenii de afaceri din România optează pentru elicoptere şi avioane de mici dimensiuni atunci când au de făcut deplasări urgente prin ţară. Traficul infernal şi infrastructura deficitară rămân doar o amintire - cu aceste mijloace de transport, Delta Dunării este doar la o oră distanţă de Bucureşti, iar până la Timişoara sau Cluj se fac în jur de două ore. În foarte multe cazuri, piloţii sunt şi proprietarii avioanelor.
Ei se pot rezuma la propria familie sau la grupuri restrânse de oameni de afaceri sau de turişti grăbiţi. Dar există şi o categorie de oameni avuţi pentru care avionul personal înseamnă şi exclusivitatea folosirii lui, pur şi simplu, din plăcere.
Europa ne priveşte de sus
Estimările autorităţilor indică aproximativ 200 de asemenea avioane sau elicoptere, proprietarii acestora folosindu-le mai ales în curse de aero-taxi sau pentru clienţi care îşi doresc zboruri de agrement. Cu preţuri începând de la 140 de euro pe ora de zbor, această modalitate de transport devine din ce în ce mai atractivă pentru românii care nu mai suportă drumurile şi aglomeraţia de pe şoselele ţării. Dar dacă ne uităm în hangarele vecinilor de dincolo de Tisa, constatăm că, la o populaţie pe jumătate faţă de cea a României, ungurii dispun de aproximativ 1.500 de aeronave particulare de mici dimensiuni.
În Europa, pe primele trei locuri se plasează Marea Britanie, Franţa şi Germania. Cifra de afaceri din acest domeniu este de ordinul miliardelor de euro, în aceste ţări, în timp ce în România s-a situat la doar 3,5 milioane, în 2007, potrivit numărului de ore de zbor înregistrat de companiile de aero-taxi. La categoria avioane ultrauşoare (ULM), care se înregistrează doar la Aeroclubul României, mai sunt alte 300 de apar