Autorităţile chineze vor să atragă, în 2009, trei milioane de turişti pe „acoperişul lumii“. Sursa: XINHUA
China speră să refacă imaginea Tibetului ca destinaţie turistică şi să atragă din nou milioane de turişti în regiunea autonomă care a fost asociată, anul trecut, mai mult cu violenţe şi cu distrugeri. Circa trei milioane de turişti sunt aşteptaţi în Tibet în 2009, a relatat ieri agenţia China Nouă, preluată de AFP.
Biroul de turism regional a organizat campanii de promovare în marile oraşe din China, precum Shanghai, Guangzhou sau Shenzhen, în provincia Taiwan, dar şi în Statele Unite, Canada sau în Australia.
Autorităţile locale au alocat peste 5 milioane de euro pentru promovarea turistică şi intenţionează să investească în următorii doi ani circa 35 de milioane de euro, mai ales în reţeaua de transport şi în amenajarea de toalete.
Fluxul de turişti străini a înregistrat o scădere abruptă anul trecut, pe fondul violenţelor sângeroase din martie, reprimate de autorităţile chineze, care au decis să închidă graniţele. Turiştilor din China continentală li s-a permis accesul în Tibet la sfârşitul lunii aprilie, fiind urmaţi de cei din Hong Kong, Macao şi Taiwan o lună mai târziu şi de cei străini, în iunie.
Industria de profil s-a resimţit însă puternic, aşa cum o arată şi statisticile. Astfel, în prima jumătate a lui 2008 s-a înregistrat o scădere cu aproximativ 70% a numărului de turişti şi a veniturilor. Doar 2,2 milioane de turişti chinezi şi străini au vizitat Tibetul anul trecut, aproape jumătate din recordul de patru milioane de vizitatori din 2007, care au generat venituri de peste 700 de milioane de dolari.
Oferte generoase
Turismul reprezintă o importantă sursă de venit pentru Tibet, de aceea guvernul regional doreşte să restaureze „imaginea de siguranţă, civilizaţ