Operatorul elen a reuşit să atragă cei mai mulţi clienţi, aproape 6.000, în cele două luni de când a fost lansat programul de portabilitate. Aproximativ 14.000 de utilizatori de telefonie mobilă au trecut, în ultimele două luni, la alt operator, fără să-şi schimbe numărul de telefon. Disponibil din 21 octombrie 2008, serviciul de portabilitate permite utilizatorilor să îşi păstreze numărul de telefon, mobil sau fix, în cazul schimbării furnizorului de servicii de telefonie.
De departe, câştigătorul competiţiei de atragere de noi clienţiii este Cosmote România. “Până în prezent, aşteptările privind portabilitatea ne-au fost confirmate în privinţa faptului că primim cea mai mare parte a portărilor”, au declarat oficialii operatorului.
Profit din schimbarea numerelor
Având în vedere că portabilitatea este încă la început, conducerea Cosmote se aşteaptă la mişcări mai importante în decursul anului 2009.
Potrivit datelor Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii (ANC), în primele două luni de la lansarea portabilităţii numerelor au fost înregistrate aproape 25.000 de cereri de portare, peste 21.000 pentru numerele de mobil şi peste 3.000 pentru numere de fix.
”Cifrele nu sunt relevante”
Oficialii Orange sunt de părere că nu trebuie făcută confuzia între numărul de clienţi portaţi şi totalul celor care migrează dintr-o reţea în alta. Acesta din urmă este mult mai mare şi nu este legat de primul.
Eventualele concluzii privind migrările de clienţi între reţele pe baza cifrelor de portabilitate nu pot fi, ca atare, relevante. Conducerea Vodafone România consideră că portabilitatea a avut un impact redus asupra pieţei româneşti de telecomunicaţii.
Spre deosebire de alţi operatori, Vodafone nu a acoperit taxa de portare pentru utilizatorii prepay, ceea ce se reflec