CONSTANŢA. Proprietarii de hoteluri de la Marea Neagră reclamă că nu au fost consultaţi înainte de anunţarea programului „early booking“. Sursa: Ştefan Ciocan
Hotelierii de pe litoral privesc cu destul de multă prudenţă propunerea Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), din România, de adoptare a sistemului „early booking“ (rezervări timpurii - n.r.). Este vorba de programul anticriză, propus de ANAT, care presupune un sistem de reduceri de preţuri, de până la 30%, pentru turiştii români care fac rezervări până la sfârşitul lunii martie pentru vacanţele de vară pe litoral.
Reprezentanţii ANAT s-au întâlnit în mai multe rânduri la Bucureşti, ultima dată la sfârşitul săptămânii trecute. Luni l-au informat în legătură cu acest sistem chiar pe ministrul turismului, Elena Udrea. Între timp, propunerea a apărut în presă şi deja se primesc telefoane în agenţii de la persoane interesate de rezervările timpurii. „Tot publicul cumpărător doreşte bilete mai ieftine, dar aspectele trebuie discutate cu toate părţile implicate şi fără un consens general nu facem decât să ne punem clienţii şi prestatorii în cap“, a recunoscut ieri un agent de turism din Mamaia.
„Reducem, dar să ştim şi noi“
Prima care a îmbrăţişat ideea a fost Asociaţia Litoral, condusă de vicepreşedintele ANAT, Corina Martin. „La sfârşitul lunii decembrie, două hoteluri s-au înscris în programul anticriză. Reducerile pentru turişti vor fi de până la 30%, dar, odată achiziţionate, biletele nu vor fi returnabile şi nu vor suporta modificări“, a explicat Martin.
Hotelierii sunt însă supăraţi că ANAT a hotărât peste capul lor, fără să fie de fapt consultaţi. „Putem să alocăm doar 10 locuri la această propunere, pentru tot sezonul. Fiind un hotel de 5 stele nu ne putem permite mai multe“ spune Iolanda Nanu, directorul Hotelului Rex din Mamaia. @N