"Motown“, cea mai de succes casă de discuri a tuturor timpurilor, care a „inventat“ şi promovat artişti ca Michael Jackson sau Stevie Wonder, sărbătoreşte 50 de ani de la înfiinţare. Sursa: MotownSursa: MotownSursa: MotownSursa: Motown
1 /. Michael Jackson era un adolescent pe vremea în care încerca să convingă lumea că ar fi îndrăgostit de Diana Ross, însă pe cei doi îi leagă, de fapt, o legendă încă şi mai mare. Diana era „dirty“ probabil pentru că devenise „marioneta“ unui om puternic, compozitorul şi producătorul Barry Gordy, cel care le-a asigurat amândurora debutul şi i-a propulsat, ca staruri, pe scena mondială.
Se împlinesc 50 de ani de la înfiinţarea casei de discuri „Motown“, cea care a „inventat“ şi promovat în „lumea bună“ a showbiz-ului internaţional muzicieni precum Michael Jackson sau Stevie Wonder, Diana Ross sau Marvin Gaye. „Motown“ avea să schimbe profund şi definitiv faţa „muzicală“ a Americii, aducând în prim plan „voci de culoare“ şi reuşind să impună stiluri şi reţete de business încă legendare. Până la apariţia sa, artiştii de culoare nu aveau ce căuta în topurile albilor, fiind acceptaţi doar dacă rămâneau la muzica lor, variind între blues, jazz şi gopsel.
Însuşi Elvis, care a cântat muzica afroamericanilor şi a urcat-o în topuri, spun unii critici, în primul rând pentru că era alb, a fost prejudiciat de înfiinţarea companiei „Motown“, pierzându-şi supremaţia în showbiz-ul mondial şi în clasamentele de specialitate. Succesul casei de discuri care l-a detronat pe Elvis Presley a fost plătit, însă, cu multe tragedii: intrigile de amor în care au fost implicate unele dintre cele mai mari staruri ale lumii, invidia de care s-au lăsat copleşite altele sau fascinaţia banilor, care i-a pus pe toţi cei implicaţi în mişcare, fiind acele ingrediente care fac şi acum din legenda sa una dintre cele mai comerciale p